👈 فروشگاه فایل 👉

بررسي اثر درمان فراشناختي در افزايش عزت نفس و کاهش پرخاشگري نوجوانان بزه کار

ارتباط با ما

... دانلود ...

بررسي اثر درمان فراشناختي در افزايش عزت نفس و کاهش پرخاشگري نوجوانان بزه کار

تحقیق حاضر با عنوان بررسي اثر درمان فراشناختي در افزايش عزت نفس و کاهش پرخاشگري نوجوانان بزه کار از سری تحقیق های رشته روانشناسی میباشد. این تحقیق  در 190 صفحه با فرمت Word (قابل ویرایش) در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق آماده چاپ و پرینت جهت استفاده دانشجویان می باشد.

===================================================================================

تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.

neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir

===================================================================================

قسمتهایی کوتاه از متن:

چکيده

 هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي درمان هاي فراشناختي فردي در افزايش عزت نفس و کاهش پرخاشگري نوجوانان بزه کار بود. بدين منظور، 40 نفر از نوجوانان بزه کار مراکز اصلاح و تربيت شهر تهران با استفاده از روش نمونه‌گيري تصادفي نظامدار در دو گروه تصادفي (گروه درمان فراشناختي و گروهِ کنترل) با حجم مساوي (20 نفر) قرار گرفتند. با بهره گيري از آزمون‌هاي عزت نفس کوپر اسميت و پرخاشگري باس و پري و مصاحبة سازمان يافته، توسط روان‌ شناس باليني، در دو مرحله پيش آزمون و پس آزمون استفاده شد. تحليل کوواريانس چندمتغيري انجام يافته روي داده‌ها نشان داد: الف) درمان فراشناختي در کاهش پرخاشگري فيزيکي و کلامي نوجوانان اثر بخش بوده است. ب) درمان فراشناختي بر افزايش عزت نفس اجتماعي و خانوادگي نوجوانان اثر بخش بود.  ج) ميزان اثر بخشي درمان فراشناختي در کاهش پرخاشگري در مقايسه با افزايش عزت نفس، بيشتر بوده است.  اين مداخله‌ها با جايگزين کردن الگوهاي سازگاري رفتاري و شناختي در فرد، به وي امکان مي‌دهد که از خزانة رفتاري گسترده تر و مناسب‌‌تر در مواجهه با موقعيت برخوردار باشد و در واکنش به مسائل با برنامه‌ريزي و آينده‌نگري عمل کند. بنابراين، با استفاده از مداخلات روان شناختي به ويژه مداخلات فردي مي توان عزت نفس نوجوانان بزه کار را افزايش داده و از ميزان پرخاشگري آنان کاست.

1-1-مقدمه

به سبب بروز مسائل خاص در دوران نوجواني، اين دوره، با نوعي سردرگمي همراه با کاهش عزت نفس، خودکم بيني و خودپنداره منفي همراه است، که سبب کاهش فعاليت هاي طبيعي و تعاملات اجتماعي مي شود. نوجواني که داراي عزت نفس پاييني است، در مسير ناملايمات بالاجبار زندگي و توان مقابله با مشکلات، دچار سر درگمي و ناسازگاري خواهند شد. به اعتقاد زيگموند فرويد: (عزت انسان) زماني پديد مي آيد که کودک پي مي برد که نمي تواند با والدينش رابطه ي جنسي برقرار کند و در نتيجه اين امر به احساس بي امان (نمي توانم کاري انجام دهم ) منتهي مي شود. طبق نظر آلفرد آدلر، احساس حقارت در ابتدا بر اثر ظهور آمادگي جسماني يا حقارت اندامي پديد مي آيد. سپس با واقعيت اينکه ديگراني بزرگتر قويتر و درشتر هستند مواجه مي شود .

همزمان، نوجواني که از لحاظ عاطفي در محيط خانواده مشکل دارد با هر محرک کوچکي برانگيخته مي شود و پرخاشگري مي کند. لذا، وقتي وارد اجتماع مي شود نمي تواند با هر موقعيتي خود را سازگار سازد. پرخاشگري مي تواند به راحتي مناسبات اجتماعي نوجوانان را بر هم زند و به طور کلي موجب عدم رشد وي در ابعاد اجتماعي و رواني شود. به طور کلي، برخي از روان شناسان پرخاشگري را رفتاري مي دانند که موجب آسيب به ديگران مي شود يا بالقوه بتواند به ديگران آسيب بزند ( کوپر اسميت، 1967). اين آسيب مي تواند بدني مانند کتک زدن، لگد زدن و گاز گرفتن، يا لفظي مانند ناسزاگويي و فرياد زدن و يا حقوقي، مانند به زور گرفتن چيزي باشد.

فهرست مطالب

چکيده   

1- فصل اول کليات طرح    1

1-1- مقدمه    2

1-2- بيان مسئله    3

1-3-اهميت و ضرورت تحقيق    7

1-4- اهداف پژوهش    8

1-4-1- هدف کلي    8

3-1- هدف هاي جزئي    8

1-5- فرضيه‏هاي تحقيق    9

1-6- تعريف مفاهيم و اصطلاحات تحقيق    9

1-6-1-1- تعريف مفهومي عزت نفس    9

1-6-1-2- تعريف عملياتي عزت نفس    10

1-4-2- تعريف مفهومي پرخاشگري    10

1-6-1-4- تعريف عملياتي پرخاشگري    11

1-6-1- درمان فراشناختي    11

2-4-2- بزه کاري    12

2-فصل دوم مباني نظري    14

2-2-عزت نفس    16

2-2-1-مفهوم عزت نفس    19

2-2-2-عزت نفس چيست؟    20

2-2-3-اهميت عزت نفس    21

2-2-4-ابعاد عزت نفس    21

2-2-5-سطوح عزت نفس    23

2-2-6-شكل گيري مفهوم خود و عزت نفس به مثابه صفات شخصيتي    26

2-2-7-از عزت نفس » بالا يا پايين«چه استنباطي مي‌شود؟    30

2-2-8-ديدگاه متقدمان روانشناسي درباره عزت نفس    31

2-2-9-روي آوردهاي نظري دربارة عزت نفس    33

2-2-10-رابطة خود آرماني ، خودپنداشت و  حرمت‌خود    37

2-2-11روش‌هاي تغيير پذيري عزت نفس و پاره‌اي پژوهشها در مورد آن    38

2-3-پسخوراند    39

2-3-1-درمان شناختي – رفتاري    40

2-4-عزت نفس و اختلالات رواني    41

2-13-1- آسيب پذيري عزت نفس و افسردگي    43

2-5-چشم انداز نظريه‌ي فعاليت افتراقي تياس دال( 1988)    44

2-6-پرخاشگري    45

2-6-1-تعريف پرخاشگري    48

2-6-2-انواع پرخاشگري    48

2-6-2-1نظريه هاي پرخاشگري    50

2-6-2-1-1-نظريه فرديت زدايي پرخاشگري زيمباردو    50

2-6-2-1-2-نظريه انسانيت زدايي- پرخاشگري فشباخ    51

2-6-2-1-3-نظريه انتقال برانگيختگي    51

2-6-2-1-4-نظريه درونگرايي- برونگرايي آيزنک    52

2-6-2-1-5-مدل شرمساري- پرخاشگري تانگني    52

2-6-2-1-6-مدل پرخاشگري- پرخاشگري    53

2-6-2-1-7-رفتار پرخاشگرانه در مراحل رشد کودکي و نوجواني    53

2-6-3-عوامل خطر ساز پرخاشگري    55

2-6-3-1-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگري از جانب کودک    56

2-6-4-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگري از جانب والدين    57

2-6-4-1-اسنادهاي نادرست والدين به عنوان عامل خطر ساز پرخاشگري    57

2-6-4-2-ويژگي هاي فردي والدين به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    58

2-6-5-روابط پدر – مادر به عنوان عامل خطر ساز در پرخاشگري    60

2-6-5-1-تعامل والدين- کودک به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    61

2-6-5-2-ساير تعاملات اجتماعي والدين به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگري    62

2-6-6-مداخلات در زمينه پرخاشگري    63

👇محصولات تصادفی👇

مبانی نظری تحقیق پیشینه تحقیق خانواده الگو های انفرادی و آموزش های فردی (فصل دوم) بررسي تأثير شکست در ميزان خصومت بين دانش آموزان جزوه گیاه شناسی تشریح اندامهای گیاهی 2 بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی کشور طی سالهای 1390-1380 10 اپلیکیشن برتر انیستاگرام برای حرفه ای ها